Bokningsvilkor

Vänligen läs igenom nedanstående bokningsvillkor innan du gör din bokning

– Avbokning ska ske senast 48 timmar innan din bokade tid. För att avboka din tid ring till salongen eller använd formuläret som finns under "kontakta oss"

– Vid avbokning senare än 48 timmar innan din bokade tid debiterar vi 50% av behandlingspriset

– Vid avbokning senare än 24 timmar innan din bokade tid debiterar vi 100% av behandlingspriset då det innebär att vi inte kan boka in en annan kund vid detta tillfälle

– Vid avbokning av Hairtalk Extensions, där hår specialbeställts till dig, debiteras du 300kr för frakt/porto för att skicka tillbaka håret till vår leverantör

– När du kommer till din bokade tid har du, som kund, ansvar att håret är rent och fritt från torrschampo, utväxtsprayer etc då detta kan påverka håret vid färgbehandlingar och ge ett oönskat resultat. Om din frisör behöver tvätta igenom håret innan behandlingen kostar detta 400kr utöver din bokade behandling för extra åtgång av tid

– Du som kund har ansvar att informera din frisör om eventuella allergier, överkänslighet, användande av sprayblonde, egen brunn etc. Detta för att vi ska kunna göra en så rättvis bedömning som möjligt av hårets kvalité och därmed undvika eventuella kemiska reaktioner som kan skada ditt hår och hårbotten

– Alla kemiska behandlingar sker på kundens ansvar. Vi som frisör använder alltid så skonsamma preparat och produkter som möjligt för att nå önskat resultat utan att tumma på hårets kvalité

– Du som kund ansvarar över att boka rätt behandling för dina önskemål, du kan läsa om alla våra behandlingar i vår behandlingsmeny. Har du som kund bokat "fel" behandling så blir du informerad på plats av frisören och ni tillsammans konsulterar fram vad ni hinner göra på den bokade tiden. Har du frågor som rör just ditt hår och är osäker på vilken behandling du ska välja, välkommen att ringa eller maila oss

– Kvälls/helg-taxa Vi har infört 20% extra på våra ordinarie priser på behandlingar som är utöver arbetstiden 8-17. För att boka dessa tider så ring/maila oss så ska vi göra vårt bästa att hitta en tid som passar dig, vi har begränsat med kvällstider via onlinebokningen så de flesta kvälls/helgtider bokas via mail/telefon.

– Efter din behandling. För att vi ska kunna ge garanti på din behandling så ansvarar du som kund att använda rekommenderade frisörprodukter och den eftervård som krävs för att hålla önskat resultat. Reklamation på tjänst ska göras inom två veckor efter ditt besök. Vi strävar efter att alla kunder ska vara 100% nöjda och därför lägger vi extra tid på konsultation och vill av att du som kund är öppen med din hårhistoria